می خوای مقاله برای ژورنال سطح بالا چاپ کنی!
پس یه بار برای ترجمه هزینه کن
نیاز به ویرایش نیتیو با گواهی ویرایش داری
بدون واسطه کارتو به مترجم بسپار
نیاز به رفع مشابهت مقاله داری؟
اولین مرکز تخصصی رفع سرقت ادبی در ایران
گزارش مشابهت Ithenticate ارزان ترین در ایران!
صدور گزارش در کمتر از 15 دقیقه

نمونه ترجمه تخصصی روایابی درباره اعتباریابی و روانسنجی پرسشنامه تعامل بین استاد راهنما و دانشجو

نمونه ترجمه از فارسی به انگلیسی
ترجمه  روایابی

ترجمه اصطلاحات روایابی

توانمندی به انگلیسی

potential

اثربخشی به انگلیسی

effectiveness

کارایی به انگلیسی

efficacy

 ترجمه فارسی

اعتباریابی و روانسنجی پرسشنامه تعامل بین استاد راهنما و دانشجو

دانشجویان در طی تحصیل خود برای توانمندی، موفقیت و پیشگیری از مشکلات تحصیلی نیازمند مشاوره و راهنمایی تحصیلی می‌باشند[1]. رابطه بين استاد راهنما و دانشجو يكي از مهمترين جنبه‌هاي دوره‌هاي آموزش عالی و بخصوص دوره پژوهشی است[2]. استاد راهنما به‌طور همزمان ممکن است در نقش‌های بسیاری اعم از مربی، آموزش دهنده، دوست، همکار، الگو و راهنما انجام وظیفه کند. این مهارت‌ها با ایجاد اعتماد و درک رابطه بین دانشجو و استاد راهنما به دست می‌آید[3]. ارتباط مؤثر بين استاد و دانشجو در افزايش اثربخشي فرايند آموزش و يادگيري نقش اساسي دارد[4] و باعث ایجاد پیامدهای مثبتی مانند افزایش اعتماد به نفس، انگیزه یادگیری و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای در دانشجو، تجارب مثبت یادگیری[5].، کاهش ترس و اضطراب دانشجو، کاهش احتمال شکست تحصیلی و دریافت حمایت بیشتر در دانشجو می‌شود[4]. یکی از وظایف مهم دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی که نیازمند رابطه استاد راهنما و دانشجو می‌باشد، نوشتن رساله تحصیلی است[6]. اجراي پايان‌نامه آخرين مرحله در آموزش دوره های فوق لیسانس و دکترا محسوب مي‌شود كه بايستي تحت هدايت و نظارت اساتيد راهنما و مشاور صورت پذيرد[7]. موفقیت پروژه‌های تحقیقاتی تا حد زیادی به تعامل میان دانشجویان و اساتید راهنما بستگی دارد[8]. لذا استاد راهنما در هدایت دانشجو در تمام طول تحصیل نقش کلیدی داشته و در صورت برقراری ارتباط خوب و مؤثر بین استاد راهنما و دانشجو این نقش به بهترین نحو انجام خواهد گرفت[9]. رابطه مثبت بین استاد و دانشجو به طور کلی با احترام، گرمی و اعتماد و همچنین سطح پایین اختلافات میان فردی مشخص می‌شود[10]. بنابراین توانایی برقراری ارتباط مؤثر یکی از ویژگی‌های بارز یک استاد می‌باشد[11]. که عدم شكل‌گيري رابطه مطلوب با اساتيد در اين فرايند، مي‌تواند بـه بـروز مشكلاتي براي دانشجو، اساتيد و به تبع آن براي نظام آموزش عالي منجر شود[3]. از این‌رو تعامل مناسب استاد راهنما و دانشجو تأثیر بسیار زیادی در کیفیت نگارش پایان‌نامه و رضایت دانشجو دارد[12] و از ميان مؤلفه‌هاي اثرگذار بر كيفيت پايان‌نامه، برخي رابطه مشاوره دهنده - مشاوره گيرنده را در امر پایان‌نامه نویسی را یکی از ابعاد مهم پایان‌نامه نویسی می‌دانند[3]. بنابراین چگونگي رابطه بين استاد راهنما و دانشجو يكي از مهمترين عوامل مؤثر بر كيفيت دوره تحصيلات تكميلي محسوب مي‌شود[13]. برای پی بردن به تعاملات استاد و دانشجو ابزارهای متفاوتی وجود دارد[14-16]. Questionnaire on supervisor-doctoral student interaction که توسط Mainhard تهیه گرده است. این پرسشنامه شامل 41 گزینه و به روش 5 درجه ای لیکرت طراحی شده که دارای هشت عامل leadership ، helping/friendly، understanding، responsibility/freedom ، uncertain، dissatisfied، admonishing و strict می باشد[15]. در بررسی این پرسشنامه می توان دریافت که این پرسشنامه به خوبی تعامل استاد و دانشجو را در حیطه های مختلف بررسی می کند و با توجه به اینکه، ابزار معتبری در این زمینه در ایران وجود ندارد، لذا در این پژوهش با هدف اعتباریابی فرهنگی و روانسنجی ابزار در دانشجویان MSc و بالاتر انجام شده است.
ترجمه انگلیسی

Validation and psychometrics of the questionnaire on supervisor-doctoral student interaction )

Throughout the course of study, students need education advices to actualize their potentials and avoid educational problems [1]. The student-advisor relation is one of the key aspects of higher education programs and research courses in particular [2]. Advising professors might undertake different roles such as a trainer, educator, friend, colleague, role model, and mentor. These roles are fulfilled through trust and mutual relationship between the student and advising professor [3]. An efficient relationship between the student and advisor leads to a higher educational performance and more efficient learning process [4]. Positive outcomes are expected out of such relationship such as a higher self-confidence, learning motivation, and improvement of professional skills in students, positive learning experience [5], less fear and anxiety in students, lower risk of educational failure, and better provision of support to the student [4]. One of the key responsibilities of higher education students that requires interaction with advisor is dissertation writing [6]. Composing dissertation is the last stage in MSc and PhD programs that should be conducted under supervision of an advising processor and a supervisor [7]. Success of research projects highly depends on the interaction between the student and advisor [8]. Therefore, advising professor plays a key role as the guide for the students throughout the program. In the case of an efficient and positive relationship between advisor and student, the advisor’s role can be fulfilled in the best way possible [9]. A positive relationship between the advisor and students is featured with respect, trust, and a low level of interpersonal conflicts [10]. Therefore, ability to create an efficient relationship is one of the dominant characteristics of an advisor [11]. Failure to form a decent relationship between advisor and student leads to problems for the student, instructors, and higher education system in return [3]. Therefore, a proper interaction between the advisor and student has a notable effect on the quality of dissertation and students’ satisfaction [12]. Among the elements of quality of dissertation, some believe, that the student-advisor interaction is one of the most important [3]. This relation is one of the most important factors in the quality of higher education programs [13]. There are several tools to examine the interactions between professors and students [14-16]. The questionnaire on supervisor-doctoral student interaction (QSDI) by Mainhard is one of these tools. The tool has 41 items designed based on Likert’s five-point scale with eight aspects viz. leadership, helping/friendly, understanding, responsibility/freedom, uncertain, dissatisfied, admonishing, and stricture [15]. A short examination of the tool revealed that it perfectly examines the student-advisor interaction in different fields. Given the absence of a reliable tool for this purpose in Iran, the present study is an attempt to validate and measure psychometrics of QSDI for higher education students in Iran.

قیمت ترجمه مقاله isi روایابی و قیمت ترجمه انگلیسی به فارسی روایابی

قیمت ترجمه تخصصی آمار - سفارش ترجمه تخصصی آمار

محاسبه قیمت

سفارش ترجمه تخصصی آمار

لطفا جهت سفارش ترجمه تخصصی آمار و تعیین هزینه، فایل خود را ارسال کنید.

ارسال فایل بیشتر

کانال تلگرام ترجمه لبخند برای مطالعه بیشتر در مورد نگارش آکادمیک و نکات مهم به کانال تلگرامی ما مراجعه کنید.

لینک های مفید

  • پس از ترجمه چکیده نوبت به ترجمه مقاله آی اس آی میرسد، برای مشاهده نکات آموزشی در زمینه ترجمه آی اس ای به صفحه اموزش نگارش آکادمیک مراجعه کنید.
  • همچنین برای مشاهده نرخ ترجمه آی اس آی و آشنایی بیشتر با مجلات آی اس آی به صفحه ترجمه آی اس آی مراجعه کنید
  • اگر قبلا مقاله خود را ترجمه کرده اید و داور مجله از نظر نگارشی به مقاله ایراد گرفته، می توانید هزینه ویرایش مقالات آی اس آی با کیفیت نیتیو را همراه با نکات آموزشی در ویرایش نیتیو مشاهده کنید.
  • اگر مقاله شما به دلیل ایراد پلاجریزم (دزدی ادبی) مردود شده، جهت آشنایی با دزدی ادبی یا پلاجریزم صفه رفع پلاجریزم بروید
  • رزمه نویسی یکی از مهارتهای افراد موفق و حرفه ای در عصر حاضر است، یک رزومه استاندارد و مطابق با اصول گام اول در کسب شغل مناسب شماست. برای آشنایی با مهارتهای رزومه نویسی به صفحه آموزش رزومه نویسی بروید
liveChat
×
راه های ارتباط با ما:
×

ترجمه تخصصی لبخند جهت ارائه خدمات و تجربه ای بهتر به شما، از کوکی استفاده می کند.

لطفا با بیان نظر خود ما را در ارتقاء کیفیت این صفحه یاری کنید

میانگین میزان رضایت کاربران 88% آیا مطالب این صفحه برای شما مفید بود؟ happy face unhappy face
نمونه ترجمه آی اس آی ترجمه مقاله مدیریتی ترجمه مقاله حسابداری ترجمه مقاله مهندسی صنایع ترجمه مقاله پزشکی ترجمه مقاله روانشناسی ترجمه مقاله پرستاری ترجمه مقاله بهداشت محیط ترجمه مقاله پریفیوژن قلبی ترجمه مقاله نانو فیزیک ترجمه مقاله نانو فیزیک ترجمه مقاله صنایع غذایی ترجمه مقاله فلسفی ترجمه مقاله ادبی ترجمه مقاله حقوقی ترجمه مقاله تاریخ ادبیات ترجمه مقاله فقهی ترجمه مقاله کشاورزی ترجمه مقاله اقتصادی ترجمه مقاله علوم سیاسی ترجمه مقاله هوش مصنوعی
با ما همراه شوید: اینستاگرام ترجمه لبخند فیسبوک ترجمه لبخند لینکدین ترجمه لبخند تلگرام ترجمه لبخند یوتیوب ترجمه لبخند یوتیوب ترجمه آپارات طراحی و اجرا: خدمات ترجمه لبخند
کلیه حقوق متعلق به دفتر خدمات ترجمه لبخند است.
© 2010-2024
با ما تماس بگیرید:
تلفن ترجمه لبخند02634421844
موبایل ترجمه لبخند09198220164
موبایل ترجمه لبخند 09198385716
ایمیل ترجمه لبخند Labkhand.office@gmail.com